- - - - - ->> Kah...kAh....kaH...KaH....<<- - - - - -

Cucu & Atok

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.
Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
Atuk: "Tak sama apanyerr???"
Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
Atuk: "?...?...?...?...?...?"


Diam ketika Makan

Sebuah keluarga yang terdiri dari ayah, ibu dan seorang anak sedang makan malam bersama. Anak : "Ayah, di..."
Ayah : "Diam! Sewaktu makan tidak boleh bercakap!"Setelah selesai makan...
Ayah : "Nak, waktu makan tadi apa yang ingin kau katakan?"
Anak : "Ayah, di daun salad yang ayah makan tadi ada ulatnya!"


Budak Kecil, Lelaki Tua dan Cokelat

Seorang lelaki tua sedang berehat di bangku taman bunga. Datang seorang budak kecil duduk disebelah. Si budak mengeluarkan cokelat dari poket lalu menjamahnya. Habis satu, dia mula lagi satu. Dan lagi. Dan lagi. Si tua memerhatikan sekian lama. Apabila budak kecil mula hendak makan cokelat yang ke-10, dia mencelah, "Nak, pakcik nak bagi nasihat sikit" Budak kecil melihat sambil mendiamkan diri. "Kalau makan banyak sangat makanan ringan, tak elok untuk kesihatan dan gigi rosak!" Si budak berkata,"Datuk saya ada nasihat juga." "Dia pun kata jangan makan makanan ringan?" "Tak. Dia kata JANGAN MASUK CAMPUR HAL ORANG LAIN"




<<<<< SUBHANALLAH >>>>>






~~~KaSi EXeRciSe SamA U ALL puNyEr MaTa~~~




U ALL tengok la kacang tu, beralu-alun jer.......





U ALL fokus pada titik biru tu, n then U ALL gerakkan kepala U ALL ke depan dan ke belakang,
ape pemerhatian U ALL ??




Cbe kire berapa banyak BLACK DOT yang U ALL nmpk...hehehe



HAVE FUN!!!





JoM UsHA !!!


"Ketika kamu lahir, kamu menangis dan orang di sekelilingmu tersenyum.

Jalanilah kehidupanmu sehingga nanti, ketika kamu mati, kamu tersenyum dan orang di sekelilingmu menangis."


"Kata kata yang sering diucap biarlah selari dengan apa yang dirasakan kerna selalunya apa yang terungkap tidak sama seperti apa yang diungkap"


"Manusia biasanya lebih menghargai sesuatu yang sukar diperoleh tetapi sering melupakan nikmat yang telah tersedia."


"Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Semoga kamu menemukan orang seperti itu."


"Setiap hari kita adalah manusia yang berbeza. Semalam kanak-kanak. Hari ini remaja. Dan esok, hari tua. Semuanya menjadikan kita dan masa sungguh bermakna"


"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"


"Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk esok hari, jadi belajar lah untuk menghargai apa yg kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada"


"Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia."


"Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita."


"Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka."


"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerna kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."



SumE nI uTK Me'mOtiVaTe'kaN diRi Cik Pah jUge, aPe salAh kaLau Cik Pah share je nGan U ALL kaNn...KanN....:)

FikIr2 kAn & sElAMat BeRAmaL !!!


HeRo DaLAM HaTi....^_^

There's a hero if you look inside your heart.
You don't have to be afraid of what you are.
There's an answer if you reach into your soul
and the sorrow that you know will melt away.

And then a hero comes along
with the strength to carry on
and you cast your fears aside
and you know you can survive.

So, when you feel like hope is gone
look inside you and be strong
and you'll finally see the truth
that a hero lies in you.

It's a long road when you face the world alone.
No one reaches out a hand for you to hold.
You can find love if you search within yourself
and the emptiness you felt will disappear.

And then a hero comes along
with the strength to carry on
and you cast your fears aside
and you know you can survive.

So, when you feel like hope is gone
look inside you and be strong
and you'll finally see the truth
that a hero lies in you.

Lord knows dreams are hard to follow,
But don't let anyone tear them away.
Hold on, there will be tommorow.
In time you'll find the way.


And then a hero comes along
with the strength to carry on
and you cast your fears aside
and you know you can survive.

So, when you feel like hope is gone
look inside you and be strong
and you'll finally see the truth
that a hero lies in you.
That a hero lies in you,
that a hero lies in you.

NaPE ngAn CiK Pah...???



Uwaaaa....hari ni Cik Pah sakit gusi.....rasa nak demam tau Cik Pah dok tahan sakit ni.....nak makan pun jd terbantut selera.....adeyhh......x pe la...lupe kan je la pasal sakit nih.....

Hari ni Cik Pah mintak tolong ngan adik Cik Pah, camne nak kasi meriah skit Cik Pah nyer page nih....sambil2 tggu dia dok edit, godi2 ape yg patut....Cik Pah layan la forum kejap....Cik Pah skang ni join satu web forum ni...http://virtualfriends.net...sonok jugak borak kat sini....kalau U ALL join, lagi meriah......mcm2 benda U ALL blh share kat situ...nak chating pon boleh...try la tgk.....


erm..ok lah....Cik Pah stop cni dlu ek....nnt citer byk2 hr ni....esok lusa dh x de benda Cik Pah nak citer......daaaa


Assalamualaikummm......

Sebagai pembuka tirai, rasanya takde ape lagi yang nak Cik Pah nak stori mori kan kat sini. Untuk pengetahuan U All la kan....dah ramai yang suruh Cik Pah buat blog. Cik Pah bukan x nak buat, tapi kan Cik Pah rasa macam tak de benda best yang Cik Pah nak share kan ngan U ALL. Jadi, alang2 dah ada ni, ape2 aje yang Cik Pah coretkan, U ALL layan je lah ye...O ye...kalau dah layan tu, rajin2 lah U ALL men'drop'kan U ALL punye komen ye....

^ PicTurE oF Me ^

~hYe u alL~

Buat teman2, kenalan2, adik beradik, sepupu sepapat, anak2 buah di luar sane....sudi2 lah jengah BLOG Cik Pah ni yer...lebih afdal nye tinggal kanlah barang 2,3 komen demi untuk memeriah kan lagi BLOG Cik Pah ni...jangan malu2...jangan segan2...wat je muka x malu...ngehehee...^_^

...teNtaNg DieR...

My photo
Dia ni anak ke-3 Puan Paizah & En. Othman Bakar...dia ada 4 adik ngan dua org kakak yang sangat dia sayang...adik dia kata, dia ni mulut agak laser, tapi hati dia baik.....mak dia kata dia ni pemalas...ayah dia plak kata, dia ni keraas kepala....kakak dia plak kata dia ni klako....dia sendiri plak kata, dia ni baik, berbudi bahasa budaya kita, gila2, heheheehehehe....tu dia kata la.....jd...korang lak nak kata ape..?? dia x kesah...korang komen la ape2 pon kat dia...dia ok nyer....so, sudi2 kan lah yer...