JoM UsHA !!!


"Ketika kamu lahir, kamu menangis dan orang di sekelilingmu tersenyum.

Jalanilah kehidupanmu sehingga nanti, ketika kamu mati, kamu tersenyum dan orang di sekelilingmu menangis."


"Kata kata yang sering diucap biarlah selari dengan apa yang dirasakan kerna selalunya apa yang terungkap tidak sama seperti apa yang diungkap"


"Manusia biasanya lebih menghargai sesuatu yang sukar diperoleh tetapi sering melupakan nikmat yang telah tersedia."


"Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Semoga kamu menemukan orang seperti itu."


"Setiap hari kita adalah manusia yang berbeza. Semalam kanak-kanak. Hari ini remaja. Dan esok, hari tua. Semuanya menjadikan kita dan masa sungguh bermakna"


"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"


"Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk esok hari, jadi belajar lah untuk menghargai apa yg kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada"


"Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia."


"Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita."


"Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka."


"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerna kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."



SumE nI uTK Me'mOtiVaTe'kaN diRi Cik Pah jUge, aPe salAh kaLau Cik Pah share je nGan U ALL kaNn...KanN....:)

FikIr2 kAn & sElAMat BeRAmaL !!!


0 komen2 U ALL:

Post a Comment

^ PicTurE oF Me ^

~hYe u alL~

Buat teman2, kenalan2, adik beradik, sepupu sepapat, anak2 buah di luar sane....sudi2 lah jengah BLOG Cik Pah ni yer...lebih afdal nye tinggal kanlah barang 2,3 komen demi untuk memeriah kan lagi BLOG Cik Pah ni...jangan malu2...jangan segan2...wat je muka x malu...ngehehee...^_^

...teNtaNg DieR...

My photo
Dia ni anak ke-3 Puan Paizah & En. Othman Bakar...dia ada 4 adik ngan dua org kakak yang sangat dia sayang...adik dia kata, dia ni mulut agak laser, tapi hati dia baik.....mak dia kata dia ni pemalas...ayah dia plak kata, dia ni keraas kepala....kakak dia plak kata dia ni klako....dia sendiri plak kata, dia ni baik, berbudi bahasa budaya kita, gila2, heheheehehehe....tu dia kata la.....jd...korang lak nak kata ape..?? dia x kesah...korang komen la ape2 pon kat dia...dia ok nyer....so, sudi2 kan lah yer...